Verden omkring os
Vi lever i en tid, hvor informationsniveauet er eksploderet, og hvor alt og alle konstant kommunikerer om alt og ingenting.
Men midt i denne overflod af data og meninger melder spørgsmålet sig: Hvem har egentlig patent på sandheden? Sociale medier og digitale platforme har gjort os alle til både afsendere og modtagere, hvor grænsen mellem fakta og holdning ofte udviskes.
Gennemsigtighed er blevet et krav, og kampen om opmærksomhed er intens som aldrig før. Hvordan navigerer vi i en verden, hvor transparens er forventet, men samtidig sjældent fuldendt?
Vi må starte med et spørgsmål
Hvad vil vi opnå, hos Hvem, Hvordan og Hvor
Generelle overvejdelser
• Skal ansvaret ligge i et kommunikationsudvalg eller hos de enkelte afdelinger?
• Hvor stort skal et evt. kommunikationsudvalg være?
• Hvem gør hvad, hvornår og overfor hvem?
• Hvordan tackler foreningen en Shitstorm/Candystorm?
• Hvem ligger stilen for foto/video indslag – og holder den?
• Hvem skal sikre, at foreningen overholder rettigheder på de sociale medier?
• Hvilke interessenter skal dækkes af hvilke medier?
• Skal foreningen kun være aktive på egne sociale medier?
• Hvilken stil og tone ønsker klubben at have på de sociale medier?
• Hvem udtaler sig på de sociale medier. Alle trænere med noget på hjertet?
• Hvilke hashtag giver mening at benytte og hvilke ikke?
• Hvem har overblikket over anvendelsen af klubbens logo på de sociale medier?
• Osv…….